Zakintos, Plaża Alikanas (GR) - Fteri i Liakoura (Góry Pindos, GR)

Zakintos - grecka perła na Morzu Jońskim, która była moją pierwszą lotniczą przygodą. Był to również, jak się okazało, chrzest bojowy aparatu HX300. Dalekie obserwacje były już, co prawda, obecne w moim życiu, natomiast nie przywiązywałem wtedy uwagi ani do miejscówek ani do pogody, a rejestrowane kadry były bardziej dziełem przypadku.

Początek września na południu Europy to kiepski czas na jakiekolwiek obserwacje, a o odległościach powyżej 100 km można raczej pomarzyć. Wszystko zmieniło się "na moment", gdy jednego dnia z zachodu zaczęło bardzo mocno wiać. Pobiegłem wtedy po aparat do hotelu i nie sprawdzając zbytnio co oferuje horyzont, wykonałem parę "strzałów" w kierunku morza z plaży Alikanas. Tak oto udało się zrobić, w mocno niesprzyjających warunkach, pierwszą obserwację powyżej 150 km.

Maksymalna odległość: 160 km.
Data wykonania: Wrzesień 2014 r.


Widok ogólny w kierunku północnym

Liakoura oraz najdalszy punkt - Fteri

Symulacja widoku (witryna UDeutschle)

Zasięg obserwacji (witryna Google Maps)

Komentarze